home Meny close
menu Meny

Bank- og kredittkort (Visa og MasterCard)

Ved betaling med kredittkort blir man videresendt til Payex (betalingsleverandøren) sine sikre sider for å fylle ut kortinformasjon og hvor selve betalingen skjer. Husk at man også benytter den samme påloggingsmekanismen som i nettbanken, ha derfor eventuelle kodebrikke eller BankID på mobil tilgjengelig. Fjellsport har ikke tilgang til noe informasjon om ditt kort eller betalingen. Det aktuelle beløpet reserveres på kortet, men selve betalingen (trekket) vil ikke bli utført før varene er pakket og levert transportør.

Se over bestillingen en siste gang slik at all informasjon er korrekt. Hvis alt er riktig, trykkes "Bestilling med forpliktelse til å betale" for å sende bestillingen. Etter bekreftet bestilling vil det vises en spesifikasjon over bestillingen, samt ordrenummer. Dersom man vil endre på ordre som betales med VISA eller Mastercard, er løsningen foreløpig (dessverre) å slette bestillingen og legge den inn på nytt. Vennligst ta kontakt med oss for å gjøre dette.

 

Hvis kortbetalingen feiler

Fjellsport bruker transaksjonsleverandøren Payex til å håndtere kortbetalingen for oss. De aller fleste betalingskort (som for eksempel VISA og Mastercard utstedt fra din bankforbindelse), krever at du signerer med 3-D Secure når du handler på nettet. Dette betyr kort fortalt at du i siste steg i betalingsprosessen blir sendt til din bank for identifisering, akkurat slik du gjør når du logger inn på nettbanken. Dette medfører som regel at din maskin og nettleser (PC eller Mac) må ha støtte for Java og ha denne installert. BankID på mobil kan løse dette inntil videre før din bank har implementert BankID 2.0. Dette er dessverre ikke noe Fjellsport kan gjøre noe med, og vi ber deg evt ta kontakt med din bankforbindelse hvis du har gjentakende problem med å benytte ditt kort i forbindelse med betaling på internett.

NB! Tablets og smarttelefoner som iPad og iPhone er pr. nå ikke kompatible med Java og krever at du bruker BankID 2.0 eller BankID på mobil.

 

Klarna faktura

Vi samarbeider med Klarna. Når vi sender din ordre får du en faktura levert til din e-post. Fakturen har en betalingstid på 14 dager og det tilkommer ingen fakturaavgift.
Les mer her om Klarna faktura


Klarna delbetaling

Med Klarna er det to måter å delbetale på. Fast delbetaling, der du bestemmer hvor lenge du vil betale ned. Og fleksibel betaling, der du hver måned selv bestemmer hvor mye du skal betale.
Les mer her om Klarna delbetaling

For spørsmål om din Klarna-konto eller mottatt faktura, vennligst ta kontakt med Klarna på tlf 21 01 89 91.

 

Faktura fra Fjellsport (bedrift/organisasjon)

Dette er et tilbud til bedrifter og offentlige etater som forutsetter forhåndsgodkjent kredittvurdering. Send nødvendig informasjon om eventuelt organisasjonsnummer, kontaktpersoner og annet som er nødvendig til post@fjellsport.no. Vår økonomiavdeling vil i løpet av kort tid foreta en kredittsjekk og eventuelt gi kreditt ut fra egen vurdering. Fjellsport forbeholder seg retten til å avslå kreditt uten ytterligere forklaring.

 

Betaling i hentepunktet i Sandefjord

Ved henting i hentepunktet i Sandefjord (Klinestadmoen 1), er det kun mulig å betale med vanlig bankkort (Bankaxept) eller kredittkort (Visa og Mastercard). Vi håndterer ikke kontanter!

 

Salgspant

Fjellsport har salgspant i de leverte produkter inntil hele kjøpesummen med tillegg av eventuelle renter og omkostninger er betalt, jfr. panteloven § 3-14 flg. Fjellsport forbeholder seg retten til å kreve annen sikkerhet i tillegg eller i stedet for salgspant. Slik sikkerhet kan kreves også etter at bestillingen er akseptert. Kjøper er ikke berettiget til å videreselge de leverte produkter som er beheftet med salgspant før kjøpesummen med tillegg av eventuelle renter og omkostninger er betalt.

 

Mine favoritter

Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.