home Meny close
menu Meny

Kundesenter

Hvordan handle hos Fjellsport.no

På www.fjellsport.no så kan du finne produktene ved å benytte søkefeltet øverst på siden eller ved å navigere via kategorier. I søkefeltet er det mulig å søke etter navn på varen, produsenten eller produktnummeret. Det er i tillegg mulig å filtrere utvalget i de ulike kategoriene ytterligere. Dette anbefales for å kunne se et ryddigere bildet av vårt enorme produktutvalg.

Inne på selve varen, vises detaljert produktinformasjonen der hvor dette finnes. Her er det også mulig å finne tilbehør og alternative produkter. Linker til produsenter og andre aktuelle nettsider vises også. Ved å trykke på "Legg i handlekurv"-knappen, legges den valgte vare i handlekurven (vises oppe i høyre hjørne). Det er mulig å handle flere produkter. Når alle produkter er lagt i handlekurven, gjennomføres bestillingen ved å trykke "Til kassen".

For å handle hos oss, må du ha en registrert konto hos oss og logge deg inn med denne. Dette for at vi skal ha riktig navn og adresse på deg. Hvis du ikke er kunde allerede, må du registrere deg først. Er du allerede registrert kunde, men har glemt passordet, kan du enkelt legge inn den registrerte e-posten din, så vil vi sende deg passordet på nytt.

Når du er innlogget må du se over at informasjonen er riktig, slik at varene blir sendt til riktig adresse og på ønsket måte. Om ønskelig kan fakturaadresse, leveringsadresse, betalingsmåte og fraktmåte endres.

Betaling med kort

VISA og MasterCard kan brukes som betaling i nettbutikken. Kortbetaling har flere fordeler, blant annet slipper man oppkravsgebyr. Betalingen foregår på vår betalingsleverandørs (Payex) sine sikre sider. Fjellsport.no har ikke tilgang til noen informasjon angående ditt kort eller betalingen. Det aktuelle beløpet reserveres på ditt kort, men selve betalingen (trekket) vil ikke bli utført før varene fysisk sendes fra oss. Se over bestillingen en siste gang slik at all informasjon er korrekt. Hvis alt er riktig, klikk på "Jeg bekrefter Fjellsports salgsbetingelser" og deretter klikk på "Bestilling med forpliktelse til å betale" for å sende bestillingen. Etter bekreftet bestilling vil det vises en spesifikasjon over bestillingen, samt ordrenummer.

Dersom man vil endre på ordre som skal betales med VISA eller Mastercard, er løsningen foreløpig (dessverre) å slette bestillingen og legge den inn på nytt. Vennligst ta kontakt med Fjellsport.no for å gjøre dette.

Ved betaling med VISA eller Mastercard blir man videresendt til Payex (betalingsleverandøren) sine sikre sider for å fylle ut kortinformasjon. Husk at man også benytter den samme påloggingsmekanismen som i nettbanken, ha derfor nødvendige kodebrikker eller bankID på mobil tilgjengelig. 

Faktura fra Fjellsport.no (bedrift/organisasjon)

Dette er et tilbud til bedrifter og offentlige etater som forutsetter forhåndsgodkjent kredittvurdering. Send nødvendig informasjon om eventuelt organisasjonsnummer, kontaktpersoner og annet som er nødvendig til post@fjellsport.no. Vår økonomiavdeling vil i løpet av kort tid foreta en kredittsjekk og eventuelt gi kreditt ut fra egen vurdering. Fjellsport.no forbeholder seg retten til å avslå kreditt uten ytterligere forklaring.

Betaling med faktura (via Klarna)

Vi samarbeider med Klarna. Når vi sender din ordre får du en faktura levert til din e-post. Fakturen har en betalingstid på 14 dager og det tilkommer ingen fakturaavgift.
Les mer her om Klarna faktura

Delbetaling med faktura (via Klarna)

Med Klarna er det to måter å delbetale på. Fast delbetaling, der du bestemmer hvor lenge du vil betale ned. Og fleksibel betaling, der du hver måned selv bestemmer hvor mye du skal betale.
Les mer her om Klarna delbetaling

For spørsmål om din Klarna-konto eller mottatt faktura, vennligst ta kontakt med Klarna på tlf 21 01 89 91

Rabattkoder

Rabattkoder gjelder ikke GPS, klokker/kamera, Outlet og kampanjevarer. Dette gjelder varer som for eksempel finnes under Outlet og som er på kampanje. Rabattkoder er kun gyldig i det aktuelle tidsrommet som er opplyst. Noen rabattkoder og avtaler er personlige og vi forbeholder oss retten til å deaktivere rabattkoder ved eventuelle misbruk. Rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabattkoder.

Levering

Foreløpig tilbyr vi levering med Posten eller henting i vår hentebutikk i Sandefjord. Fjellsport.no har som mål å sende alle bestillinger mottatt før kl 15.00 samme dag. Leveringstiden videre er avhengig av hvilken transportmåte som er valgt, vi anbefaler å sjekke www.posten.no for oppdatert informasjon. Husk at det er mulig å hente ordre hos oss i Sandefjord.

Vi forsøker å ha alle produkter på lager til enhver tid, men dette er naturligvis avhengig av tilbud og etterspørsel (som alt annet). Alle produkter finnes på vårt eget lager.

Salgspant

Fjellsport har salgspant i de leverte produkter inntil hele kjøpesummen med tillegg av eventuelle renter og omkostninger er betalt, jfr. panteloven § 3-14 flg. Fjellsport forbeholder seg retten til å kreve annen sikkerhet i tillegg eller i stedet for salgspant. Slik sikkerhet kan kreves også etter at bestillingen er akseptert. Kjøper er ikke berettiget til å videreselge de leverte produkter som er beheftet med salgspant før kjøpesummen med tillegg av eventuelle renter og omkostninger er betalt. 

Åpningstider

Telefonen vår er betjent mellom 09.00 og 17.00 mandag – fredag. Vi har stengt lørdag, søndag og normale helligdager. Vi besvarer e-poster så raskt som mulig, selv om responstiden kan variere avhengig av pågang. Alle mail som kommer inn før kl. 15, besvares samme dag. Resten besvares før kl 12 påfølgende dag.

Servicebutikken i Sandefjord hvor man kan hente, bytte og returnere varer, ligger i Klinestadmoen 1, 3241 Sandefjord. Denne er åpen fra 09.00 – 17.00 mandag – fredag.

Garanti- og reklamasjonsvilkår

Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet.

Norge har et svært godt lovverk som regulerer rundt salg til forbruker. Dette innebærer blant annet både plikter og rettigheter som både selger og kjøper må overholde. Lover som omhandler forbrukerkjøp er blant annet Forbrukerkjøpsloven, Angrerettloven og Markedsføringsloven, vi anbefaler å se Lovdata (www.lovdata.no) for utfyllende lovtekster.

Enkelte produsenter har egne garantivilkår som er bedre enn det som gis via Forbrukerkjøpsloven. I disse tilfellene gir Fjellsport.no naturligvis denne rettigheten videre.

Om det oppstår fysisk skade og/eller er skadet på grunn av ytre påvirkning, bortfaller garanti på produktet. Eksempler på dette kan være fukt og vannskader, overspenning eller modifisering av brukeren selv, som ikke samsvarer med bruksanvisningen til produktet.

Brukerhjelp fra produsent

Mange produsenter og leverandører foretrekker selv å utføre brukerstøtte og utbedring på sine egne produkter. Dette er ofte begrunnet i at det er de som sitter på den fremste kunnskapen og kompetansen på sine merker og har mest erfaring på sine egne produkter. Dette er et tilbud til våre kunder å bruke dette, det er naturligvis fullt mulig å ta kontakt med Fjellsport.no direkte om dette er ønskelig.

Retur av defekt vare

Om produktet har feil eller ikke fungerer som det skal kand du benytte vår returordning "lag din egen returlapp" og merk den med varens ordrenummer for raskere behandling hos oss. Om du har et produkt som er ødelagt og dette ikke er en garantisak, kan vi muligens reparere det. For at vi skal kunne vurdere å reparere ditt produkt må du sende inn en forespørsel som beskriver hvilken vare og hvilken feil det gjelder.

Ved retur må produktet være mest mulig fullstendig (lader, strømadapter osv) og pakket forsvarlig, helst i original emballasje. Husk at produktet kan bli hardt behandlet av transportør. Dersom produktet er skadet på noe vis av f.eks. vann, overbelastning, slag, støt eller annen fremprovosert skade bortfaller all garanti. Dette gjelder også om produksjonsforseglinger er brutt.

Om du sender inn en vare som er utgått (ikke produseres lenger) kan det påregnes ekstra behandlingstid for reparasjon/bytte. Ved innsending av retur er kunde ansvarlig for produktet frem til vi mottar varen fra transportør (sporbare sendingsmetoder anbefales. Dette gjelder også om varene skulle bli tapt eller skadet på noe vis.

Angrerett / 365 Åpent Kjøp

Det er Lov om opplysningsplikt og angrerett mv. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (Angrerettloven av 1. desember Nr. 105 2000) som gjelder ved kjøp hos Fjellsport.no. Se angrerettsskjema som fulgte med forsendelsen eller herFor at du skal kjenne deg 100% trygg med ditt kjøp (spesielt kjekt når for eksempel størrelsen ikke passer), tilbyr Fjellsport.no deg som kunde 365 dager åpent kjøp!

Les mer om angrerett, 365 åpent kjøp og våre returvilkår her 

Feillevering

Fjellsport.no forsøker naturligvis så sterkt som mulig å sende riktig vare. Dessverre så skjer det noen ganger at det skjer feil eller at produkter blir forvekslet. Om dette dessverre skjer, tar Fjellsport.no naturligvis ansvaret og kostnadene for å rette opp feilen. Benytt vår gratis returordning "lag din egen returlapp" og merk den med varens ordrenummer for raskere behandling hos oss. Produktet må returneres med original forpakning og i samme stand som den ble mottatt.

Om Fjellsport

For mer informasjon om selskapet se www.fjellsport.no/om-fjellsport 

Kontakt oss

  • E-post: kundeservice@fjellsport.no
  • Telefon: 33 46 50 00
  • Postadresse: Fjellsport AS, Postboks 253, 3201 Sandefjord
  • Besøksadresse hentepunkt: Klinestadmoen 1, 3241 Sandefjord
  • Besøksadresse administrasjon: Klinestadmoen 10, 3241 Sandefjord
     

Fjellsport AS har organisasjonsnummer 989710338MVA.

Les mer om håndtering av personopplysninger her
Les mer om våre kjøpsvilkår her

Mine favoritter

Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.