menu Meny

Hvordan returnere

Retur hos Fjellsport er enkelt og gratis. Vi betaler returfrakten for deg, men dette forutsetter at du benytter vår returordning og merker returlappen med varens ordrenummer slik at vi kan behandle din retur raskere.

Klikk her for å lage din egen returlapp

Denne returlappen kan klistres på pakken og sendes til oss omkostningsfritt. Husk at du får en innleveringskvittering på din retur, dette er viktig hvis pakken blir borte! Du kan følge med på sporingen av din retur for å se når vi mottar den. Normal behandlingstid av retur er 5 virkedager etter mottak av pakken. I perioder med stor pågang kan behandlingstiden bli lenger. For reklamasjon vil behandlingstid variere da hver sak er unik og vil løses i samsvar med leverandøren.

Dersom du har mottatt en gave og ikke har noen konto hos Fjellsport ber vi deg sende en e-post til vår kundeservice så opprettes det en retur for deg. Husk å opplyse den informasjonen du måtte ha om bestillingen, enten ordrenummer eller bestillers navn er veldig behjelpelig!

  • Refundering

Velger du å bli refundert for din retur vil vi tilbakebetale penger til betaingsmetoden valgt ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for kortbetaling er det normalt 3-5 virkedager, for Klarna er det normalt 5-15 virkedager og for faktura fra Fjellsport er det normalt 2-3 uker. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet.

  • Varebytte

Velger du å bytte varen i størrelse eller farge kan vi gjøre dette enkelt. Bytte av størrelse eller farge gjør vi til samme pris som opprinnelig bestilling slik at det ikke blir noe nytt betalingsdokument. Dersom du har bestilt med faktura fra Klarna ber vi deg om å betale den fakturaen du alt har mottatt da ingen ny vil bli utstedt. Vi kan ikke bytte mot mellomlegg så dersom du ønsker en dyrere vare ber vi deg bestille denne på egenhånd og vi vil refundere din retur.

  • Feilsending

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Den feilsendte varen sender du enkelt i retur og merker returen med feilsending.

  • Reklamasjon

Har du vært så uheldig at noe galt har skjedd med varen du kjøpte av Fjellsport ber vi deg ta kontakt pr mail med en utfyllende feilmelding om saken, gjerne med bilder om det er naturlig. Noen ganger trenger vi ikke varen i retur så det er best om man avventer innsending av defekt vare før man får beskjed om dette. Vi vil løse saken i samarbeid med vår leverandør og behandlingstid vil variere fra sak til sak avhengig av leverandør og hva som er feil. Vi vil naturlig prøve å løse saken så raskt som mulig, men normalt kan en reklamasjon ta 2 - 3 uker behandlingstid avhengig av hvordan saken løses. Du vil motta et saksnummer for din reklamasjon og bli løpende informert om framgangen.

Angrerett og 100 dager åpent kjøp

Om du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt.

Angrefrist gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eks: sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy) eller som er forseglet (eks: GPS-kart, minnekort mm).  Er du i tvil, ta kontakt med oss først. Varer som som forringes eller raskt går ut på dato (eks mat og kosttilskudd) gjelder ikke angreretten - vi anbefaler heller å spise opp disse varene.

For tilvirkningskjøp som ski og bindinger der vi har montert disse for deg, gjelder ikke angreretten da varene er spesialtilpasset deg som bruker og er dermed ikke å anse som en vare vi kan selge som ny.

For at angreretten skal være gjeldene, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr. 500,- + frakt og returfrakt. Dette faktureres deg separat.

Dette er en "fornorsket versjon" - for fullstendig versjon, se våre Kjøpsvilkår.

I tillegg til angreretten tilbyr Fjellsport deg som kunde 100 dager åpent kjøp! Det er slik at du kan føle det 100% sikker på ditt kjøp og er veldig kjekt når du er usikker på størrelse.

Åpent kjøp gjelder i et år fra du mottok varen forutsatt at varen kan selges som ny. Dette innebærer at varen skal være uten synlige bruksskader (prøv gjerne for eksempel sekken eller støvlene innendørs) eller annen slitasje. Alle orginale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og originalemballasjen må følge med. Vennligst ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignende direkte på originalforpakningen - da blir den skadet og taper seg i verdi. Husk å pakke din retur slik at den ikke skades under transport!

Åpent kjøp gjelder naturligvis ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eks: sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy) eller som er forseglet (eks: GPS-kart, minnekort mm). Er du i tvil, ta kontakt med oss først. Varer som har "best før"-dato (mat og kosttilskudd) gjelder ikke åpent kjøp - vi anbefaler heller å spise opp disse varene.

For tilvirkningskjøp som ski og bindinger der vi har montert disse for deg, gjelder ikke Åpent Kjøp da varene er spesialtilpasset deg som bruker og er dermed ikke å anse som en vare vi kan selge som ny. 

 

Returadresse

Fjellsport AS, Postboks 253, 3201 Sandefjord. Men som nevnt over - bruk alltid vår returordning  "lag din egen returlapp". Er du usikker på noe ta kontakt med oss på telefon eller epost.
Vi refunderer ikke frakt for noe som sendes oss utenom vår returordning.

 

Hjelp

Er du usikker på om det er noe feil med produktet, ta kontakt med oss så raskt som mulig. Vi ønsker å hjelpe deg slik at du får en god opplevelse på turen!!

 

Lukk
1000,- igjen til fri frakt!
0 av 1000