menu Meny

Retur på 1-2-3. Enkelt og gratis!

Vanlig stilte spørsmål om retur

Refundering

keyboard_arrow_right

Tilbakeføring av kjøpesum avhenger av betalingsmetoden du valgte for å betale for ordren.

Klarna faktura
Valgte du å betale med faktura fra klarna og vi behandler din retur innenfor 30 dager fra kjøpstidpunktet, vil varen(e) bli kreditert fakturaen. Klarna sender så en oppdatert faktura til deg på e-post. Returnerer du alle varene på ordren, vil hele fakturaen bli kreditert. Returnerer du varer etter at faktura har forfalt, må du betalte fakturaen. Klarna vil da ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer for tilbakeføring av innbetalt beløp.

For mer om tilbakebetaling fra Klarna, se https://www.klarna.com/no/kundeservice/hvor-lang-tid-tar-refusjoner/.

Kortbetaling
Betalte du med kort vil pengene tilbakeføres til kortet du benyttet ved bestilling. Transaksjonen vil ta mellom fra 5 - 7 virkedager, men kan avhenge av bank og korttype.

Vipps
Betalte du med Vipps kort vil pengene tilbakeføres til kortet du benyttet i Vipps-app'en ved bestilling. Transaksjonen vil ta mellom fra 5 - 7 virkedager, men kan avhenge av bank og korttype.

Varebytte

keyboard_arrow_right

Velger du å bytte varen i størrelse eller farge kan vi gjøre dette enkelt. Bytte av størrelse eller farge gjør vi til samme pris som opprinnelig bestilling slik at det ikke blir noe nytt betalingsdokument. Dersom du har bestilt med faktura fra Klarna ber vi deg om å betale den fakturaen du alt har mottatt da ingen ny vil bli utstedt. Vi kan ikke bytte mot mellomlegg så dersom du ønsker en dyrere vare ber vi deg bestille denne på egenhånd og vi vil refundere din retur. Om ønsket størrelse ikke er tilgjengelig blir du refundert for varen om ikke annet er spesifisert i kommentarfeltet på returlappen.

Feilsending

keyboard_arrow_right

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Den feilsendte varen sender du enkelt i retur og merker returen med feilsending.

Angrerett og 100 dager åpent kjøp

keyboard_arrow_right

Om du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt.

Angrefrist gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eks: sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy) eller som er forseglet (eks: GPS-kart, minnekort mm). Er du i tvil, ta kontakt med oss først. Varer som som forringes eller raskt går ut på dato (eks mat og kosttilskudd) gjelder ikke angreretten - vi anbefaler heller å spise opp disse varene.

For tilvirkningskjøp som ski og bindinger der vi har montert disse for deg, gjelder ikke angreretten da varene er spesialtilpasset deg som bruker og er dermed ikke å anse som en vare vi kan selge som ny.

For at angreretten skal være gjeldene, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr. 500,- + frakt og returfrakt. Dette faktureres deg separat.

Dette er en "fornorsket versjon" - for fullstendig versjon, se våre Kjøpsvilkår.

I tillegg til angreretten tilbyr Fjellsport.no deg som kunde 100 dager åpent kjøp! Det er slik at du kan føle det 100% sikker på ditt kjøp og er veldig kjekt når du er usikker på størrelse.

Åpent kjøp gjelder i 100 dager fra du mottok varen forutsatt at varen kan selges som ny. Dette innebærer at varen skal være uten synlige bruksskader (prøv gjerne for eksempel sekken eller støvlene innendørs) eller annen slitasje. Alle orginale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og originalemballasjen må følge med. Vennligst ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignende direkte på originalforpakningen - da blir den skadet og taper seg i verdi. Husk å pakke din retur slik at den ikke skades under transport!

Åpent kjøp gjelder naturligvis ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eks: sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy) eller som er forseglet (eks: GPS-kart, minnekort mm). Er du i tvil, ta kontakt med oss først. Varer som har "best før"-dato (mat og kosttilskudd) gjelder ikke åpent kjøp - vi anbefaler heller å spise opp disse varene.

For tilvirkningskjøp som ski og bindinger der vi har montert disse for deg, gjelder ikke Åpent Kjøp da varene er spesialtilpasset deg som bruker og er dermed ikke å anse som en vare vi kan selge som ny.

Send en mail
[email protected]

Lukk
1000,- igjen til fri frakt!
0 av 1000